Skocz do zawartości

Masz ważną informację? Prześlij nam tekst, zdjęcia czy filmy na WhatsApp - 739 008 805. Kliknij tutaj!

LM.plWiadomościProblemy z aplikacją i stroną Konińskiej Karty Mieszkańca. Ocena: 2,9/5

Problemy z aplikacją i stroną Konińskiej Karty Mieszkańca. Ocena: 2,9/5

Dodano: , Żródło: LM.pl
Problemy z aplikacją i stroną Konińskiej Karty Mieszkańca. Ocena: 2,9/5
Interwencja

Kosztowała już ponad 155,4 tys. zł, miała stać się częścią życia koninian, a są problemy z jej funkcjonowaniem. Opinie w Sklepie Play są dobitne: średnia ocen aplikacji Konińskiej Karty Mieszkańca to zaledwie 2,9/5.

Konińska Karta Mieszkańca wprowadzona została w styczniu 2023 r. – Od początku zależało nam, żeby ta karta była przyjazna i elastyczna. Aby jak najszersze grono osób mogło z niej skorzystać – mówił rok wcześniej, podczas zapowiedzi wprowadzenia KKM, wiceprezydent Paweł Adamów.

Po niemal trzech latach od tych słów okazuje się, że nie do końca się sprawdzają. Maila z prośbą o interwencję w sprawie aplikacji i strony internetowej KKM przesłał nam jeden z mieszkańców miasta.

Działa wolno i ciągle się wylogowuje

W swojej wiadomości Internauta wylicza problemy związane z technicznymi aspektami funkcjonowania KKM. Jak pisze, największy problem dotyczy zniżek. To jedna z funkcji karty – prywatne firmy mogą oferować atrakcyjniejsze od standardowych ceny dla posiadaczy KKM. W zamian otrzymują darmową reklamę w aplikacji i na stronie karty. To działanie podobne do programów lojalnościowych.

Problem w tym, że wyszukiwanie tych zniżek zarówno na stronie internetowej, jak i w aplikacji, działa słabo. Zakładki na obu platformach, jak pisze nasz Czytelnik, często się bardzo wolno wczytują albo w ogóle zawieszają. I to niezależnie kto i na jakim urządzeniu próbuje je otworzyć.

Problemów jest więcej. To m.in. ciągłe wylogowywanie z aplikacji, brak odpowiedzi na pytania wysyłane w zakładce „Moje sprawy”, czy brak logowania biometrycznego w aplikacji (za pomocą odcisku kciuka lub skanu twarzy).

Aplikacja  to już jest całkowita tragedia, ponieważ to coś jest całkowicie nieużywalne. Jeżeli włodarze miasta wydali na tę wydmuszkę aplikacji choćby złotówkę, to powinni natychmiast zażądać jej zwrotu – irytuje się nasz Czytelnik.

2,9/5

Działanie strony i aplikacji sprawdzam sam. Strona internetowa na zakładce „Moje benefity” zawiesza się, po minucie czekania i odświeżeniu pojawia się komunikat „Błąd wewnętrzny systemu”. Sytuacja powtarza się kilka razy w różnych dniach, choć czasem zdarza się, że zadziała.

Aplikacja – zakładka działa, ale ładuje się bardzo wolno. Trzeba czasem czekać kilkanaście sekund, co jak na standardy oprogramowania bardzo słaby wynik. Podobnie jest z wyszukiwaniem zniżek, czasami pole ładuje się po kilku sekundach. Jeżeli w tym czasie użytkownik kliknie jeszcze coś innego gwarantowane jest zawieszenie się całej aplikacji. Notoryczne wylogowywanie z aplikacji to też norma.

Problemy z działaniem aplikacji potwierdzają opinie w Sklepie Play i App Store. Na androidzie ogólna ocena wynosi 2,9/5 przy 29 opiniach. Na iOS: 3,7/5, ale tylko 6 ocen. Komentujący zwracają uwagę na dokładnie te same problemy: wolne działanie, wylogowywanie, zawieszanie się.

Kosztowała ponad 155,4 tys. zł

Pytam urząd, czy otrzymał jakieś skargi na działanie strony i aplikacji. – Nie mamy większych zastrzeżeń, również mieszkańcy obecnie nie zgłaszają nam problemów. Uwagi pojawiały się na początku wprowadzenia systemu – były one natychmiast załatwiane – przekonuje rzeczniczka prezydenta Aneta Wanjas. Jak dodaje, działanie obu platform jest na bieżąco monitorowane, ale zastrzega, że za techniczne działanie odpowiada Vector Software Group.

To firma, która stworzyła i obecnie utrzymuje stronę i aplikację. Za ich wykonanie i utrzymanie przez pierwszy rok miasto zapłaciło niemal 114,8 tys. zł. Kolejne prawie 40,6 tys. zł kosztuje utrzymanie w tym roku.

7 października wysłałem pytania na adres mailowy firmy. Chciałem dowiedzieć się, czy do firmy dotarły uwagi ze strony użytkowników karty, czy podejmowała ona próby poprawy działania aplikacji i strony i co może być powodem opisanych problemów. Do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi.

Nie tylko darmowe bilety

Pomysł stworzenia Konińskiej Karty Mieszkańca jest ciekawy, ale jak zawsze kluczowe będą szczegółypisałem w styczniu 2022 r., jeszcze przed wprowadzeniem KKM.

W czerwcu tego roku liczba wyrobionych kart sięgnęła ponad 19,7 tys., ale duży wpływ na to miał fakt prawa do bezpłatnych przejazdów autobusami MZK Konin. Żeby funkcja karty nie ograniczała się tylko do tego aspektu musi ona być przyjazna w użytkowaniu. To właśnie jeden z tych wspomnianych kluczowych szczegółów.

Tutaj powinna wyświetlić się sonda
Potwierdzenie
Proszę zaznaczyć powyższe pole