Kładka nad kanałem Ulgi droższa? Miasto wnioskuje o dodatkowe pieniądze
Budowana kładka nad kanałem Ulgi będzie prawdopodobnie droższa, niż pierwotnie planowane 25,5 mln zł. Miasto szuka dodatkowego dofinansowania. Nie wiadomo też, czy inwestycję uda się zakończyć zgodnie z założonym terminem.
Minął właśnie rok z hakiem od symbolicznego początku budowy nowej kładki, która połączy wyspę Pociejewo z nową częścią miasta. Widoczne są już efekty prac. Jak poinformowała rzeczniczka prezydenta Aneta Wanjas, zakończone zostały roboty związane z fundamentowaniem, główne prace dot. ścian murów oporowych, wykonano też podpory pośrednie i stabilizację podłoża pod podparcie ustroju nośnego. Obecnie prowadzone są prace związane ze wznoszeniem konstrukcji ramy i izolacją wykonanych już elementów.
Do końca planowanego terminu oddania inwestycji pozostało półtora miesiąca. To data wciąż obowiązująca, ale, jak dodała Aneta Wanjas, ten termin jest zagrożony. Powodem były wiosenne stany wód. Od grudnia do marca plac budowy był zalany, a prace wstrzymane. – Kwestia przedłużenia terminu jest aktualnie procedowana. Ostateczny termin zakończenia inwestycji to koniec 2024 roku – poinformowała rzeczniczka prezydenta Konina.
Inwestycja będzie też droższa, niż zakładane wstępnie 25,5 mln zł. Umowa z wykonawcą, firmą MOST z Sopotu, była już raz aneksowana i obecny koszt to niemal 27 mln zł. Dodatkowo jednak trzeba będzie podnieść niweletę ścieżki i przedłużyć mur oporowy w miejscu połączenia z realizowaną obecnie Nadwarciańską Ścieżką Rekreacyjną (projekt zwyciężył w KBO), co ponownie spowoduje konieczność aneksu. – Kwestia kosztów koniecznych robót dodatkowych jest aktualnie procedowana – poinformowała Aneta Wanjas.
Niekoniecznie musi to oznaczać większe obciążenie budżetu miasta. Miasto obecnie nie dokłada do niej złotówki – całość finansują Fundusze Norweskie, budżet państwa, Polski Ład i Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych. Władze Konina złożyły również wniosek o kolejne pieniądze – tym razem unijne, w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.
Planowana kładka składać ma się z siedemnastu przęseł, tarasów widokowych oraz wyróżniających się słupów ścian podporowych. Wznosić będzie się na około pięć – sześć metrów nad terenem, czyli mniej więcej na wysokości koron okolicznych drzew. Oprócz samej kładki wybudowany będzie chodnik i ścieżka rowerowa od skrzyżowania ul. Podwale i ul. Wiejskiej, poprzez kładkę na drugą stronę w kierunku ul. Kurowa i ul. Łąkowej (dokładny opis inwestycji znaleźć można w tym artykule).
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.