Kolejny przetarg na budowę zajezdni MZK. Czy tym razem uda się wyłonić wykonawcę?

Trzeci przetarg na budowę nowej zajezdni MZK Konin został ogłoszony przez miejską spółkę. W założeniach projektowych nastąpiły zmiany, co ma pozwolić wyłonić w końcu wykonawcę inwestycji.
Miejski przewoźnik zaproponował wykonawcom montaż mniejszego, niż do tej pory elektrolizera. MZK dopuszcza teraz instalacje o mocy 0,5 MW z możliwością rozbudowy do 1 MW. Jak zapewnia spółka w dokumentach przetargowych, pozwoli to na produkcję ok 72 ton wodoru rocznie. – Potencjał produkcji paliwa wodorowego (…) spełnia zakładane zapotrzebowanie na obsługę floty autobusów FCEV [wodorowych – przyp. red.] – czytamy w dokumentacji.
Spółka zawęziła też źródło ciepła dla zajezdni tylko do pomp ciepła, a nie jak wcześniej pomp ciepła lub kotła wodorowego. Nieco inaczej kształtować będzie się też plac zajezdni, szczególnie w części dot. sektora ciepłowniczego i produkcji wodoru, a także, częściowo, terenu stacjonowania taboru. Zmianom nie uległ natomiast sam budynek zajezdni.
Obiekt ma powstać na trzech działkach przy ul. Brunatnej w Koninie, koło Jeziorka Turkusowego. Główny budnek zajezdni ma mieć dwie lub trzy kondygnacje i powierzchnię ponad 3,6 tys. m2. Na terenie zajezdni zlokalizowane będą instalacje fotowoltaiczne.
W północnej części działki zlokalizowany zostanie sektor wodorowy. Składać będą się na niego: przestrzeń do rozładunku wodoru, sektor produkcji wodoru i zadaszone stanowiska do tankowania wodoru. Stacja ma mieć możliwość przechowania jednej tony wodoru. W części południowej – trzy dwustanowiskowe ładowarki elektryczne. Ponadto 70 miejsc do stacjonowania autobusów różnej długości, 80 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, czy hala naprawcza z pięcioma stanowiskami.
Całość powstać ma do połowy listopada 2027 roku. Do końca sierpnia 2026 roku wykonawca powinien przekazać ostateczny projekt architektoniczno-budowlany i decyzję o pozwoleniu na budowę. Do końca grudnia 2026 roku powinny zostać wykonane prace ziemne, a do końca lipca 2027 roku – sama budowa w stanie surowym. Potencjalni wykonawcy mają czas do 20 maja tego roku na składanie swoich ofert.
Budowa zajezdni jest częścią większego projektu finansowanego z Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji. Zakłada on również zakup autobusów, przebudowę węzła przesiadkowego przy konińskim dworcu czy rozbudowę systemu inteligentnego zarządzania ruchem w mieście. Całość kosztować ma w założeniu ponad 226 mln zł. Unijny fundusz pokryje 135 mln zł, ponad 29 mln zł dołoży budżet państwa, a pozostałą kwotę sfinansują samorządy.
Masz ważną informację? Prześlij nam tekst, zdjęcia czy filmy na WhatsApp - 739 008 805. Kliknij tutaj!
Komentarze nie na temat są usuwane.