Tak ma wyglądać nowy przebieg DK25. 43 km czteropasmowej drogi
Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy nowego przebiegu drogi krajowej nr 25 do RDOŚ złożyła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wybrany został również wariant nowego przebiegu odcinka między Koninem a Kokaninem.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożyła do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu wniosek o wydanie decyzji środowiskowej na budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 25 pomiędzy Koninem a Kokaninem. To kolejny krok do rozpoczęcia tej inwestycji.
Nowa trasa ma być wybudowana jako dwujezdniowa droga główna ruchu przyspieszonego. Każda z jedni będzie miała dwa pasy ruchu (obecnie mają tylko po jednym), a całkowita długość projektowanego odcinka ma 43 km. Budowa jest częścią większego projektu modernizacji drogi krajowej nr 25 pomiędzy Koninem a Ostrowem Wlkp.
W ramach złożonego wniosku wskazany został również wariant nowego przebiegu drogi (na mapie poniżej – kolor ciemnofioletowy). Jadąc od strony Konina projektowany odcinek pokrywa się z obecnie istniejącą drogą (kolor czerwony). Następnie omija Główiew (gm. Stare Miasto) od strony zachodniej, za Dąbroszynem przecina obecny przebieg drogi (planowane jest tam skrzyżowanie), by Rychwał ominąć od strony wschodniej. Od tej samej strony minie Siąszyce Pierwsze i Białą Panieńską, by na wysokości miejscowości Gliny połączyć się z obecnym przebiegiem drogi.
Następnie droga krajowa nr 25 wkracza w powiat kaliski. Tam planowany wariant biec będzie po wschodniej stronie obecnie istniejącej drogi, omijając Zbiersk, Stawiszyn i Piątek Mały, by za Russowem przeciąć się z aktualnie istniejącym przebiegiem. Tam też kończy się planowany odcinek.
W ramach złożonego wniosku wskazany został również wariant alternatywny (żółto-zielony kolor). W powiecie konińskim różni się on jedynie przebiegiem na wysokości Główiewa, omijając tę miejscowość od strony wschodniej. Znaczącą różnicą jest przebieg w powiecie kaliskim – ten wariant wskazuje na poprowadzenie drogi po zachodniej stronie obecnie istniejącego odcinka.
Kiedy mogłyby ruszyć prace przy przebudowie odcinka? Wiceminister infrastruktury Rafał Weber wskazywał w tym roku na lata 2025 – 2028.
Dziękujemy za Twoją obecność. Obserwuj nas w Wiadomościach Google, aby być na bieżąco.