RCS — czym różni się od SMS-ów?
Materiał promocyjny

Klasyczne SMS-y są wielu osobom doskonale znane. Chociaż użyteczne i skuteczne, to nie da się ukryć, że mają one charakter dość minimalistyczny. W związku z tym latami trwały prace nad wprowadzeniem nowego standardu, zwieńczone coraz szerszą adaptacją Rich Communication Suite, czyli RCS. Tłumaczymy, na jakie nowości warto zwrócić uwagę!
RCS a SMS — co warto wiedzieć?
Wyróżniające się dużą nowoczesnością wiadomości RCS najłatwiej porównać do popularnych obecnie internetowych komunikatorów, np. Messengera. Nowy standard wprowadził do komunikacji tekstowej wiele rozwiązań znanych właśnie z tego typu aplikacji. Dla kontrastu, jak powszechnie wiadomo (i jak już zasygnalizowano na wstępie), SMS to format dość prosty, który nie zmienił się na przestrzeni lat.
Co to wszystko oznacza w praktyce? Decydując się na skorzystanie ze standardu RCS, można liczyć na takie funkcjonalności, jak: czat grupowy, wyświetlanie informacji o dostarczeniu i odczytaniu wiadomości, czy też reakcje emotikonami na pojedyncze wiadomości po ich przytrzymaniu. Wszystko to ma uczynić komunikację barwniejszą, ciekawszą i bardziej praktyczną.
Wprowadzono także naklejki, szyfrowanie end-to-end, rozwiązania chroniące użytkowników przed spamem i oszustwami, a ponadto znacznie zwiększono limity ograniczające zawartość wiadomości (w przypadku SMS-ów maksymalna długość jednej wiadomości to 160, zmniejszająca się znacznie w przypadku wykorzystania znaków specjalnych, w tym polskich).
Jak widać, jest tego naprawdę sporo. Wiele osób ma już dostęp do licznych wymienionych nowości — można sprawdzić tę kwestię w ustawieniach swojej aplikacji do wysyłania wiadomości tekstowych. Warto przy tym zaznaczyć, że w tychże ustawieniach użytkownicy mają możliwość nie tylko włączenia lub wyłączenia standardu RCS, ale też np. to, czy chce się wysyłać potwierdzenia przeczytania. Jeśli więc ktoś nie ma ochoty, aby jego rozmówca otrzymywał takie informacje, można tego uniknąć mimo włączenia RCS.
Czy można organizować kampanie RCS?
Firmy i różne inne organizacje oraz wspólnoty, które szukają kreatywnych i skutecznych sposobów na komunikację ze swoimi odbiorcami, mogą zastanawiać się, czy pojawienie się standardu RCS daje im nowe możliwości w zakresie reklamy. Jak najbardziej! Istnieje możliwość przeprowadzania kampanii masowej wysyłki wiadomości RCS, korzystając ze wszystkich ich dobrodziejstw. Warto się w tym zakresie skontaktować z firmą świadczącą usługi z zakresu komunikacji mobilnej, która dokona wyceny i wyjaśni szczegóły.
Taka kampania daje możliwość dostarczenia odbiorcom jeszcze ciekawszych i kreatywniejszych komunikatów, co może pozytywnie wpłynąć na jej skuteczność. Jednocześnie nie ma powodu do obaw związanych z tym, że nie każdy ma jeszcze możliwość odbierania tego typu wiadomości. Istnieje opcja dostarczenia numerom, w przypadku których standard RCS jeszcze nie jest dostępny, zamiast nowocześniejszego komunikatu standardowego SMS-a. SMS nie da tylu możliwości, co RCS, ale zapewni, że nikt nie zostanie pominięty.
Masz ważną informację? Prześlij nam tekst, zdjęcia czy filmy na WhatsApp - 739 008 805. Kliknij tutaj!
Komentarze nie na temat są usuwane.