Przedłuż ważność swojej karty mieszkańca. Zobacz, jak to zrobić

W pierwszych dniach stycznia tracą ważność wydane przed rokiem Konińskie Karty Mieszkańca. By dalej korzystać z przysługujących ulg, np. darmowych przejazdów autobusami MZK Konin, ważność karty należy przedłużyć.
Konińska Karta Mieszkańca wprowadzona została na początku ubiegłego roku. Ważna była przez rok, co oznacza, że tym, którzy otrzymali ją na początku stycznia 2023 r., za kilka dni wygaśnie ich ważność. Żeby sprawdzić, kiedy traci ważność Twoja karty, możesz wejść w aplikację mobilną i zakładkę „Karta” lub na stronę konintumieszkam.pl, gdzie zaraz po zalogowaniu otwiera się okno z terminem ważności karty.
Ważność KKM można przedłużyć – poniżej instrukcja krok po kroku. Osoby, które chcą wyrobić KKM po raz pierwszy, mogą znaleźć instrukcję w tym artykule.
Internetowo
By przedłużyć ważność KKM przez Internet należy wejść na stronę konintumieszkam.pl. Wniosek złożyć można tylko na stronie internetowej, w mobilnej aplikacji takiej możliwości nie ma. W pierwszym kroku należy się zalogować, klikając na przycisk w prawym górnym rogu. Istnieje również opcja przypomnienia hasła, jeżeli ktoś przez ostatni rok zdążył je zapomnieć.
Po zalogowaniu należy zjechać na dół strony i pod hasłem „Przypisane pakiety” znajduje się przycisk „Wniosek o przedłużenie uprawnień”. Następie pojawia się okno, w którym musimy wybrać, z której opcji wniosku będziemy korzystać. Mieszkańcy składający deklaracje PIT powinni wybrać pierwszą opcję „Wniosek o przedłużenie pakietu mieszkańca na podstawie kryterium podatkowego”. Druga opcja, na podstawie kryterium zamieszkania, powinna być wybrana przez osoby, które nie składają deklaracji PIT (nawet niezarobkujący studenci, czy osoby będące na utrzymaniu innych).
Po wybraniu odpowiedniej opcji należy uzupełnić swój adres zamieszkania, opcjonalnie można podać nr telefonu lub adres mailowy. Następny krok to zaznaczenie oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną.
Bardzo ważne jest następnie załączenie dokumentu potwierdzającego przyznanie uprawnień. To przede wszystkim pierwsze strony deklaracji PIT za ostatni rok podatkowy, wniosek o wpis do CEIDG, czy umowa najmu lokalnego, ale możliwości jest więcej:
- oryginał pierwszej strony zeznania PIT za ostatni rok podatkowy z prezentatą Urzędu Skarbowego w Koninie
- pierwsza strona PIT za ostatni rok podatkowy wydrukowana wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru – PIT wraz z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO. W przypadku braku numeru niezbędne jest okazanie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego lub okazanie pierwszej strony PIT poświadczonej przez Urząd Skarbowy w Koninie
- wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej, w którym wskazany jest Naczelnik Konińskiego Oddziału Urzędu Skarbowego
- decyzja ustalająca podatek rolny, wystawiona przez Urząd Miejski w Koninie, za ostatni rok rozliczeniowy
- zaświadczenie dyrektora placówki opiekuńczo - wychowawczej o przebywaniu osoby w tej placówce
- zaświadczenie o posiadaniu statusu osoby bezrobotnej, wydane przez Powiatowy Urząd Pracy właściwy dla Miasta Konina
- decyzja o przyznaniu świadczenia pielęgnacyjnego z tytułu rezygnacji z zatrudnienia w celu sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnościami wydaną przez Prezydenta Miasta Konina
- umowa najmu lokalu mieszkalnego.
Osoby powyżej osiemnastego roku życia, będące uczniami lub studentami, nie osiągającymi dochodu załączyć mogą:
- oryginał pierwszej strony zeznania PIT jednego z rodziców za ostatni rok podatkowy z prezentatą Urzędu Skarbowego w Koninie.
- pierwszą stronę PIT jednego z rodziców za ostatni rok podatkowy wydrukowaną wraz z Urzędowym Poświadczeniem Odbioru – PIT wraz z wygenerowanym numerem dokumentu zgodnym z identyfikatorem dokumentu UPO. W przypadku braku numeru niezbędne jest okazanie zaświadczenia z Urzędu Skarbowego lub okazanie pierwszej strony PIT poświadczonej przez Urząd Skarbowy w Koninie
- wniosek o wpis do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej rodziców/rodzica, w którym wskazany jest Naczelnik Urzędu Skarbowego w Koninie
- decyzję ustalającą podatek rolny dla rodziców/rodzica, wystawioną przez Urząd Miejski w Koninie, za ostatni rok rozliczeniowy
- legitymację szkolną lub studencką (osoby uczącej się lub studiującej).
Po załadowaniu pliku należy kliknąć przycisk „Wyślij wniosek” i czekać na przedłużenie ważności karty.
Osobiście
Ważność Konińskiej Karty Mieszkańca przedłużyć można również osobiście w Centrum Obsługi Pasażerów MZK Konin przy ul. Dworcowej 6 w Koninie. Podobnie jak w przypadku wniosku przez Internet trzeba mieć dokument potwierdzający przyznanie uprawnień. To przede wszystkim pierwsze strony deklaracji PIT za ostatni rok podatkowy, wniosek o wpis do CEIDG, czy umowa najmu lokalnego, ale możliwości jest więcej. Wszystkie wypisane zostały powyżej.
Pakiet zniżek
Konińską Kartę Mieszkańca mogą wyrobić osoby mieszkające w Koninie lub osoby deklarujące zamieszkiwanie w Koninie w swojej deklaracji podatkowej. Dzięki karcie w różnych miejscach płacić można niższe ceny. Najważniejsza zmiana nastąpi z nowym rokiem – KKM uprawni bowiem do darmowych przejazdów autobusami MZK Konin. Wśród innych zniżek są m.in. tańsze wejściówki na basen i do kina Centrum, bilet wstępu na lodowisko oraz spektakle w KDK, zniżki na usługi PKS i MZK. Rabaty oferują również firmy prywatne – można sprawdzić je na tej stronie.
Do 22 grudnia Konińską Kartę Mieszkańca wyrobiło ponad 13 tys. osób.
Komentarze nie na temat są usuwane.