Inwestycje w Koninie. Modernizacja budynków publicznych i autobusy wodorowe

Podczas konferencji prasowej w Domu Zemełki omówiono dwa projekty. Jeden dotyczy modernizacji budynków użyteczności publicznej w Koninie, drugi zeroemisyjnym transportem publicznym.
Modernizacja budynków użyteczności publicznej
Pięć budynków użyteczności publicznej w Koninie zostanie zmodernizowanych do końca listopada przyszłego roku. Koszt projektu to ponad 19 milionów złotych, z czego większość została pozyskana z funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji. Żłobek Miejski, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, Miejska Biblioteka Publiczna, III Liceum Ogólnokształcące, Zespół Szkół Górniczo-Energetycznych (przy ul. Bydgoskiej) czeka renowacja pod kątem energetycznym i cieplnym. Dzisiaj w Domu Zemełki przedstawiono szczegóły projektu, który zakończony ma zostać do końca listopada 2025 roku.
Projekt obejmie jednak nie tylko obiekty użyteczności publicznej. Inwestycje to także: poprawa jakości infrastruktury edukacji zawodowej w Koninie celem dostosowania do potrzeb regionalnego rynku pracy, Transformacja Kształcenia Zawodowego przyszłością Konina, Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim, Zielone Korytarze Miejskie (Park Tężniowy na Pociejewie), Instalacja systemów odnawialnych źródeł energii dla mieszkańców Konina. Ich łączna wartość to ponad 280 milionów złotych.
Konin od pięciu lat przechodzi transformację energetyczną, gospodarczą i społeczną. – Mieszkańcy, urzędnicy, przedstawiciele różnych instytucji określili, że Konin to miasto zielonej energii. To energia mieszkańców Konina, ale i całego naszego regionu może nas ochronić przed rzeczami, które mogą się wydarzyć w chwili, gdy będziemy stać w miejscu. Kiedy nie będziemy ciężko pracować – powiedział prezydent Piotr Korytkowski. Fundusz Sprawiedliwej Transformacji jest dedykowany czterem powiatom i miastu Konin. – Kwotę w wysokości około 2 miliardów złotych musimy zaabsorbować na potrzeby regionu, aby stawiać na nowe ścieżki rozwoju i uchronić nasz region przed historiami, które mogłyby się wydarzyć, gdyby tych pieniędzy nie było.
Autobusy wodorowe i centrum przesiadkowe
Rafał Oblizajek, koordynator projektu „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim” mówił o tym, że to największy projekt, jaki w najbliższym czasie będzie realizowany w dawnym województwie konińskim. Jego koszt to ponad 226 mln złotych. W 70 proc. zostanie sfinansowany z Funduszu Sprawiedliwej Transformacji, w 15 proc. z budżetu państwa, a w 15 proc ze środków własnych. Główne punkty projektu zakładają budowę zajezdni autobusowej razem z towarzyszącą jej infrastrukturą (przy ul. Brunatnej w Marantowie), budowę stacji tankowania wodoru i zakup 10 autobusów wodorowych (osiem 12-metrowych i dwa 18-metrowe) przez MZK Konin, rozbudowę systemu informacji pasażerskiej, budowę parkingu przy dworcu PKP w Kole, wdrożenie Inteligentnego Systemu Transportowego w Koninie, realizację dróg rowerowych w Koninie i budowę węzła przesiadkowego przy dworcu PKP w Koninie.
Centrum przesiadkowe ma powstać przy Wieży Ciśnień. Jedną z koncepcji jest także wprowadzenie wspólnego biletu dla Kolei Wielkopolskich, MZK i PKS-u.
Mamy swój kanał nadawczy. Dołącz i bądź na bieżąco!
Komentarze nie na temat są usuwane.