Fałszywe telefony z banku. Jak uniknąć kradzieży pieniędzy z konta?
Ponad 20 tys. zł stracił 40-latek z powiatu tureckiego. Mężczyzna został oszukany metodą „na pracownika banku”.
Kobieta, która zadzwoniła do 40-latka poinformowała go, że pieniądze na jego koncie bankowym są w niebezpieczeństwie. Poleciła mu zainstalowanie aplikacji w telefonie. Mężczyzna robił wszystko zgodnie ze wskazówkami oszustki. Podał jej nie tylko informacje o swoim drugim koncie bankowym, ale też dane wrażliwe żony. Otrzymując wiadomości z numerami PIN do bankowości elektronicznej, przekazywał je kolejno pod numer wskazany przez rzekomą pracownicę banku. Po zakończonej rozmowie, 40-latek próbował skontaktować się z kobietą. Dopiero wtedy zorientował się, że został oszukany. Z jego konta i konta żony zniknęło w sumie ponad 20 tys. zł.
Policjanci po raz kolejny przypominają, że pomysłowość oszustów nie zna granic. Apelują też o szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych, nie podawanie danych wrażliwych i kodów BLIK oraz nie uleganie presji. Mundurowi podkreślają również, że pracownicy banku nigdy nie będą żądali przelania gotówki na inne konto bankowe.
Mamy swój kanał nadawczy. Dołącz i bądź na bieżąco!